Thursday, December 3, 2009

Proses Lantikan ke Jawatan

1. Setelah senarai calon pemohon diterima, surat panggilan untuk temuduga akan
dihantar.

2. Calon yang berjaya dalam temuduga akan ditawarkan jawatan oleh Suruhanjaya melalui Ketua Jabatan.

3. Suruhanjaya juga boleh mengarahkan Ketua Jabatan untuk menawarkan jawatan bagi pihaknya dengan menghantar satu salinan surat tawaran tersebut kepada pihak Suruhanjaya.

4. Setiap surat tawaran jawatan itu mest mengandungi perkara berikut:
(a) nama jawatan
(b) gaji masuk dan tangga gaji jawatan
(c) tempoh percubaan
(d) kewajipan bertugas di mana-mana
(e) status jawatan samada berpencen
(f) lain-lain syarat dalam Perintah Am 23

5. Semua calon ke perkhidmatan awam dikehendaki menandatangani surat akuan doktor dan surat sumpah untuk memeastikan mereka sihat dan bebas dari sebarang kes jenayah.

6. Ketua Jabatan perlu menghantar perkara berikut kepada Suruhanjaya:
(a) surat penerimaan jawatan oleh calon
(b) surat akuan doktor
(c) surat sumpah
(d) tarikh calon lapor diri untuk bertugas

No comments:

Post a Comment